Rekon Race - Et moderne XC dekk for moderne XC løyper!
Det siste dekket i rekken av WorldCup vinnende XC dekk fra Maxxis er Rekon Race. Dette raske dekket har vært førstevalget av Nino Schurter i jakten på pallplasser og han vet hvorfor.
Rekon Race er lettrullende men aggressiv nok til å gi grep og selvtillit i terrenget. Den låner mønsteret fra sin storebror på sti, Rekon, men med lavere og mindre knaster. Designet er fint tilpasset til dagens litt brede XC felger.
3C teknologien gir overlegent grep uansett kjørestil og EXO innleggene i dekkveggene forhindrer kutt og rift fra sidene. TR betyr at dekket er utstyrt med den samme kanten som UST dekk har. Dermed sitter dekket godt på felgen mens man tjener på den lave vekten fra et vanlig dekk.
WT - Wide Trail - Beregnet på brede felger. WT sørger for at profilen på dekket er optimalt selv på brede felger. For at du skal få maks utbytte av dekkets mønster er det viktig at ikke dekket blir for rundt eller for firkantet i profilen. WT bør benyttes hvis felger er 30-35 mm innvendig.
EXO Protection - Et ekstremt sterkt materiale lagt til sideveggene for å unngå kutter og rifter. Dette materialet er meget fleksibelt, dermed påvirkes ikke dekkets øvrige egenskaper.
TR - Tubeless Ready - Dekket kan brukes uten slange, som igjen betyr at du trygt kan senke luftrykket og få bedre grep. Kan kun brukes på hjul som er beregnet på eller ombygget til å være kompatibelt med slangeløst oppsett.
New MaxxSpeed - Selv om denne bærer navnet til den "gamle" 3C blandingen er nye MaxxSpeed egentlig en single compound som bruker silika som fyllstoff i gummipolymerene for å lage en blanding som gir bedre resultater sammenlignet med den gamle 3C MaxxSpeed. Den nye blandingen har blitt utviklet og testet sammen med Nino Schurter og Scott-Sram Teamet og utøverne kan dra nytte av kraftig redusert rullemotstand og forbedret grep i våte forhold.
TPI - Treads Per Inch - Jo lavere tall, jo mer gummi og dermed høyere vekt og bedre beskyttelse mot punktering. Dette blir også stivere. Høyere tall betyr et dekk som føyer seg mer etter terrenget, og som er mer responsivt og behagelig. Vekten blir også lavere. Høy TPI er typisk 120, mens 60TPI er i det lavere sjiktet.